Els musics percibeixen en la música les estructures, les tonalitats, etc. i poden separar les notes d'una frase musical i analitzar l'harmonia. Aquest procés, és el mateix amb una llengua estrangera, perquè la llengua es compon de paraules formades a partir de sons. Arribar a aïllar un so conegut no depén tan sols de la memòria, sinó també de la música.
El llenguatge musical està compost per signes musicals i també per termes italians que els alumnes han de conéixer per comprendre millor les intencions dels compositors alhora d'escriure les seues obres. Per exemple, quan interpretem una cançó hem de tindre en compte els matisos musicals, és a dir, el grau d'intensitat en què es produeixen els sons. Aquestos matisos musicals venen expressats en italià, i alguns exemples són:
A més, el temps, la dinàmica, el caràcter, alguns signes de repetició, etc. es representen també amb paraules italianes, com ara: crescendo ( augmentar gradualment el so), decrescendo (disminuir gradualment el so), sforzando, largo, adagio (lentament), andante (pausadament), allegro (ràpid), presto ( molt ràpid)...
Així mateix, a través de les cançons podem treballar qualsevol idioma, especialment el inglès i el francès, perquè són els idiomes que els nostres alumnes tenen més a l'abast en Primària, independenment d'estar immersos en un plan bilingüe o viure en una comunitat amb un idioma propi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario